System informacji pasażerskiej dla kolei
System informacji pasażerskiej dla kolei
System kolejowej informacji pasażerskiej zwiększa komfort podróży pasażera, dostarczając mu rzetelną i bieżącą informację dotyczącą odjazdów i przyjazdów pociągów. Inżynierowie DYSTEN kreują dopasowane rozwiązania informacji pasażerskiej, wszędzie tam gdzie znajduje się podróżny – w pociągach, na dworcach i stacjach kolejowych, tunelach, peronach, przystankach i centrach przesiadkowych. DYSTEN projektuje, instaluje i utrzymuje nowoczesne elektroniczne tablice informacji pasażerskiej oraz oferuje integrację urządzeń informacji pasażerskiej z centralnym systemem CASDIP PKP PLK.
DYSTEN stworzył stronę internetową z urządzeniami dedykowanymi dla kolei. Zapraszamy na www.railway-displays.com/pl
Dopasowane rozwiązania
Jako producent elektronicznych wyświetlaczy informacji pasażerskiej dla kolei dopasowujemy nasze urządzenia do regulacji i wytycznych IPI-6 PKP PLK, potrzeb Zamawiającego oraz możliwości instalacyjnych
Różnorodność
DYSTEN oferuje szeroki asortyment elektronicznych wyświetlaczy rozkładu jazdy pociągów, dających natychmiastowy dostęp do informacji – od wejścia na dworzec po opuszczenie pokładu pociągu / metra
Elastyczność
DYSTEN integruje urządzenia systemu informacji pasażerskiej dla kolei produkowane zgodnie z wytycznymi IPI-6 z centralnym systemem PKP PLK – CASDIP.
Schemat działania systemu informacji pasażerskiej dla kolei
System informacji pasażerskiej dla kolei – System informacji pasażerskiej PKP
Wyświetlacze Informacji Pasażerskiej PKP
Standard
- nowoczesna technologia – wyświetalcze TFT LCD, LED
- praca 24 h /7 dni
- czujnik jasności
- niskie zużycie energii
- długa żywotność
- odporność na działanie czynników atmosferycznych takich jak śnieg, woda, światło słoneczne, wysokie i niskie temperatury (wyświetlacze dla kolei dostosowane do miejsca instalacji)
Dysten więcej niż standard
- podgląd peronu, tunelu, stacji kolejowej – dzięki kamerze zainstalowanej w urządzeniu
- informacja dla osób niedowidzących – Text To Speech oraz system automatycznych zapowiedzi głosowych w różnych językach
- informacje wideo oraz animacje – możliwość wyświetlania nie tylko rozkładu jazdy i kierunku jazdy, ale także innych komunikatów w tym wideo i animacji (np. na wyświetlaczu peronowym animacja wjeżdżającego pociągu na peron oraz komunikat „proszę odsunąć się od krawędzi peronu”, tekst „życzymy miłej podróży, Grupa PKP”)
- 8 godzin pracy bez prądu
- dodatkowe zabezpieczenia przed wandalizmem
Dworcowe
Wyświetlacze dynamicznej informacji pasażerskiej PKP dla dworców i stacji kolejowych
Wyświetlacze Główne Stacyjne Odjazdy i Przyjazdy oraz Wyświetlacze Zbiorcze Stacyjne Odjazdy i Przyjazdy dla dworców i stacji kolejowych.
DYSTEN – producent elektronicznych tablic rozkładu jazdy pociągów z kompletną informacją pasażerską.
Wyświetlacz Główny Stacyjny WGS7X2 zainstalowany w hali biletowej dla mniejszych dworców PKP
Wyświetlacz Zbiorczy Stacyjny WZS48 rozkładu jazdy pociągów przyjazdy / odjazdy wykonany w technologii LCD
Wyświetlacz Główny Stacyjny WGS7X3 9 – wierszowy przyjazdy / odjazdy w technologii LCD / TFT dla średnich i większych dworców PKP
Wyświetlacze Główne Stacyjne Odjazdy i Przyjazdy
Elektroniczne tablice prezentują informacje o najbliższych pociągach odjeżdżających i przyjeżdżających na stację. Wyświetlacze Główne Stacyjne przeznaczone są do czytania z dalszej odległości. Dostosowujemy wielkość wyświetlaczy i liczbę prezentowanych wierszy do liczby pociągów zatrzymujących się na danej stacji i potrzeb danego dworca. Produkujemy 12 – wierszowe, 9 – wierszowe i 6 – wierszowe wyświetlacze informacji pasażerskiej PKP
Wyświetlacz Zbiorczy Stacyjny Odjazdy i Przyjazdy
Informują o najbliższych odjazdach i przyjazdach pociągów, przeznaczone są do czytania z bliskiej odległości. Instalowane w przejściach podziemnych i ciągach komunikacyjnych, wejściach na peron, pomieszczeniach dworcowych i miejscach o natężony ruchu pasażerów. Na mniejszych dworcach mogą zastępować Wyświetlacze Główne Stacyjne.
Rozwiązania dla dworców
Tablice stacyjne rozkładów jazdy przekazują aktualne informacje o trasie i czasie podróży, wszędzie tam gdzie znajduje się pasażer. W gamie wyświetlaczy informacji pasażerskiej dedykowanej na dworce i stacje kolejowe znajdziesz zarówno duże tablice przyjazdów i odjazdów montowane w dworcowych halach biletowych jak i mniejsze wyświetlacze zbiorcze stacyjne umieszczane w strefach zwiększonego ruchu podróżnych
Technologia
Nowoczesne, wysokiej jakości wyświetlacze informacji pasażerskiej PKP LED, LCD oraz LCD TFT, dopasowane do potrzeb danej stacji i miejsca instalacji
Zgodność z wytycznymi PKP
Elektroniczne tablice CSDIP dla PKP PLK firmy DYSTEN spełniają szczegółowe wytyczne w sprawie elementów wykonawczych Centralnego Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej i Infrastruktury towarzyszącej IPI-6, stanowiącej załącznik do uchwały nr 1052/2018 Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Natomiast dla PKP S.A Wytyczne ws. wyświetlaczy dynamicznej informacji pasażerskiej
Informacja pasażerska
Wyświetlane informacje na tablicach głównych stacyjnych:
- Godzina przyjazdu lub odjazdu pociągów
- Rodzaje i numery pociągów
- Skrócona nazwa przewoźnika
- Pełna nazwa stacji docelowej lub początkowej
- Uwagi o opóźnieniach pociągów
- Stacje pośrednie
- Informacja, z którego peronu odjeżdżają pociągi
- Tekstowe informacje dodatkowe np. komunikaty specjalne
Metody instalacji
Różne metody instalacji elektronicznych tablic rozkładu jazdy:
- sufit
- wiata
- ściana
- słup
- specjalnie zaprojektowany totem podłogowy
Integracja systemów
Informacje dotyczące rozkładu jazdy pociągów są automatycznie dostarczane do wyświetlaczy przyjazdów i odjazdów za pomocą systemu informacji pasażerskiej dla kolei – DYSTEN TRAIN INFO lub innego systemu informacji kolejowej
Peronowe | Tunelowe
Wyświetlacze Peronowe Krawędziowe i Wyświetlacze Tunelowe
Tablica Informacji Pasażerskiej LCD peronowa
Tablica Informacji Pasażerskiej TFT peronowa
Tablica Informacji Pasażerskiej TFT tunelowa
Informacja peronowa
Wyświetlacze peronowe / tunelowe informują dokąd i o której godzinie odjeżdża pociąg z peronu, na którym znajduje się pasażer
- Godzina odjazdu
- Stacja docelowa
- Stacje pośrednie
- Rodzaj pociągu
- Przewoźnik
- Nazwa pociągu
- Opóźnienie pociągu
- Dodatkowe informacje tekstowe
Różnorodność
Oferujemy małe, średnie oraz duże, jedno lub dwustronne wyświetlacze, z analogowym lub cyfrowym zegarem. Wyświetlacze peronowe montujemy w przejściu podziemnym (przy wejściu na dany peron), nad krawędzią peronową oraz na peronie
Spełnione wytyczne PKP
Urządzenie jest zgodne wytycznymi w sprawie elementów wykonawczych Centralnego Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej i Infrastruktury towarzyszącej IPI-6, stanowiącej załącznik do uchwały nr 1052/2018 Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Informacyjne | Infokioski
Tablice Informacji Pasażerskiej oraz Infokioski
Tablice Informacji Pasażerskiej najbliższe przyjazdy i odjazdy
Infokiosk z informacją pasażerską
Wyświetlacz najbliższych 20 odjazdów i przyjazdów
Tablice informacji pasażerskiej
Wolnostojące zbiorcze tablice informacji pasażerskiej prezentują 20 najbliższych odjazdów i przyjazdów. Jednostronne lub dwustronne montowane na przystankach w obudowie odpornej na warunki atmosferyczne.
Infokiosk
Wykonane w technologii LCD infokioski wyświetlają informacje takie jak rozkłady jazdy, wskazówki podróży, mapy połączeń, ceny biletów, warunki pogodowe oraz reklamy. Zmiana treści następuje za pomocą zamontowanych przycisków – góra / dół, następna / poprzednia strona.
Wyświetlacz zbiorczy
Informacje, które standardowo znajdują się na obudowie w formie wyklejki są wyświetlane na ekranie tablicy zbiorczej LCD. Wyświetlacz przedstawia najbliższe odjazdy lub przyjazdy dla 20 pociągów. Ekran może emitować także grafiki, animacje i filmy.
Do pojazdów
Elektroniczne tablice kierunkowe zewnętrzne i wewnętrzne – oznakowanie pociągów
Tablice kierunkowe LED, wyświetlacze następnego przystanku (next stop), wyświetlacze multimedialne wizualizacji trasy
Tablice kierunkowe zewnętrzne
Elektroniczne tablice kierunkowe i numerowe zewnętrzne, umieszczane na wagonach pociągów wyświetlają:
- numer i rodzaj i nazwa pociągu
- nazwa stacji początkowej i końcowej
- przepływający tekst z stacjami i przystankami pośrednimi – trasa przejazdu
- numer wagonu
Tablice kierunkowe wewnętrzne
Elektroniczne tablice kierunkowe wewnętrzne umieszczane w korytarzu lub przedziale dla pasażerów
- data i godzina
- rodzaj, numer i nazwę pociągu
- nazwy stacji początkowej i końcowej
- nazwy stacji i przystanków oraz godzina przyjazdu do nich
- przy dłuższych postojach godzina odjazdu pociągu, w postaci „przepływającego” tekstu oraz nazwa najbliższej stacji lub przystanku
- informacje o następnym przystanku lub stacji, do którego zbliża się pociąg wraz z godziną przyjazdu
- połączenia – nazwy miejscowości, do których w najbliższym czasie odjadą pociągi wraz z ich godziną odjazdu
Wyświetlacze pokładowe
Elektroniczne tablice kierunkowe wewnętrzne – pokładowe wyświetlacze prezentują oprócz powyższych informacji mogą wyświetlać:
- temperaturę zewnętrzną
- prędkość
- warunki pogodowe
- wizualizację trasy
- komunikaty i reklamy przewoźnika i reklamodawców
Oznakowanie pociągów
Projektowane elektroniczne tablice kierunkowe są zgodne z Rozporządzeniem Ministra Transportu w sprawie rejestru i oznakowania pojazdów kolejowych, Załącznik nr 5: Oznakowanie pociągów, wzory tablic kierunkowych numerowych oraz ich rozmieszczenie
Miejsca instalacji:
- elektroniczne tablice kierunkowe zewnętrzne montowane na ścianie czołowej pojazdu kolejowego, na bokach wagonów, na tyłach / plecach wagonu
- elektroniczne tablic kierunkowe wewnętrzne instalowane w korytarzu lub przedziale dla pasażerów
System SOS | INFO
System przywoławczo – alarmowy
Panel komunikacji dwukierunkowej wyposażony jest w przycisk SOS, przycisk INFO, mikrofon oraz głośnik. Przycisk SOS umożliwia natychmiastową łączność z centrum pomocy pasażerów.
Panel SOS | INFO
- połączenie audio lub audio / video
- urządzenie głośnomówiące, wyposażone w mikrofon, głośnik, przycisk SOS oraz INFO
- opis przycisku w języku Braille’a
- mocno świecące diody zainstalowane wokół przycisku
- automatyczna funkcja dostrojenia głośności do poziomu szumu tła – dzięki czemu przejeżdżający pociąg nie zagłuszy rozmowy
- możliwa instalacja na istniejącej infrastrukturze sieciowej oraz istniejącej architekturze obiektu
- możliwość dostarczenia całego urządzenia tj. słup systemu przywoławczo – alarmowego
- obudowa odporna na oddziaływanie warunków atmosferycznych, wykonana z stali nierdzewnej
- trwała konstrukcja, zabezpieczona przed aktami wandalizmu
System przywoławczo – alarmowy na dworce, panel montowany w słupach z tablicami informacji pasażerskiej na peronach
System Train Info
System informacji pasażerskiej dla kolei „DYSTEN TRAIN INFO”
System Wizualnej i Głosowej Informacji Pasażerskiej DYSTEN TRAIN INFO spełnia wymagania Uchwały Nr 574 Zarządu PKP SA z dnia 5 sierpnia 2011 zwanej Wytycznymi w sprawie wyświetlaczy dynamicznej informacji pasażerskiej
System Informacji Pasażerskiej dla kolei DYSTEN składa się z :
- systemu informacji wizualnej do prezentacji informacji na wyświetlaczach
- systemu automatycznych zapowiedzi głosowych w języku polskim oraz językach obcych
System informacji pasażerskiej dla kolei został stworzony w celu poprawienia przekazu informacji pasażerskiej oraz synchronizacji informacji głosowych z informacją wizualną na dworcach PKP. System przeznaczony jest do wyświetlania na tablicach informacyjnych danych o przyjazdach i odjazdach pociągów oraz nadawania komunikatów głosowych.
System Informacji Pasażerskiej dla kolei firmy DYSTEN jest przystosowany do rozbudowy w celu przyszłej integracji z systemem zarządzania PKP.
Oprogramowanie Systemu Informacji Pasażerskiej PKP:
Podstawowe funkcje:
- automatyczne wyświetlanie rozkładu na tablicach informacji pasażerskiej o odjazdach i przyjazdach pociągów
- automatyczne zapowiedzi głosowe w różnych językach
- manualne nadawanie komunikatów głosowych
- wprowadzanie bieżących korekt ewentualnych opóźnień oraz zmian peronów na wyświetlaczach
- wprowadzanie bieżących korekt zapowiedzi głosowych
- diagnostyka pracy tablic tj. temperatura, poziom jasności, parametry pracy kontrolera
System informacji pasażerskiej dla kolei „DYSTEN TRAIN INFO” zapewnia:
- prostotę obsługi systemu
- nanoszenie szybkich zmian dotyczących np. opóźnień i ważnych komunikatów
- prezentację dowolnej informacji graficznej, tekstowej a także obrazów video i animacji